8.1. V prípade, že rozsah alebo kvalita služieb je nižšia, ako bolo dohodnuté v Zmluve o obstaraní zájazdu, vzniká objednávateľovi právo na reklamáciu. Zákazník je povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bez zbytočného odkladu, a to priamo na mieste u dodávateľa služby alebo u povereného zástupcu obstarávateľa (delegát, sprievodca) tak, aby mohla byť vykonaná okamžitá náprava. Zástupca obstarávateľa je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v rámci svojej kompetencie.
8.2. Ak nie je možné okamžite vybaviť reklamáciu a vykonať nápravu, spíše zástupca obstarávateľa s reklamujúcim reklamačný protokol s označením zájazdu, reklamujúcej osoby a predmetu reklamácie. Protokol podpíše zástupca obstarávateľa alebo dodávateľa služby a reklamujúci, ktorý obdrží jeden exemplár reklamačného protokolu. Tento potvrdený reklamačný protokol je zákazník povinný predložiť pri reklamácii.
8.3. Svoje nároky z reklamácie musí zákazník uplatniť u obstarávateľa bez odkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak právo zaniká. Na všetky reklamácie podané v súlade s uvedenými podmienkami, je obstarávateľ povinný odpovedať písomnou formou, a to naj neskôr do 30 dní od obdržania reklamácie.
8.4. Obstarávateľ zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť obstarávateľ alebo iní dodávatelia služieb s výnimkou komplexného cestovného poistenia viď článok 9, ktoré sa poskytujú v rámci zájazdu. Obstarávateľ nezodpovedá za úroveň cudzích služieb a akcií mimo rámec zájazdu, ktoré si zákazník objedná na mieste u delegáta, hotela alebo inej organizácie.
8.5. Za predmet reklamácie sa nepovažujú také škody a majetkové ujmy spôsobené zákazníkovi, ktoré sú predmetom zmluvnej úpravy poistného krytia poisťovne na základe poistnej zmluvy o cestovnom poistení, ani také škody a majetkové ujmy, ktoré sú z rozsahu poistného krytia výslovne vyňaté.
8.6. Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe obstarávateľa alebo okolnosti na strane zákazníka, na základe ktorých zákazník úplne alebo z časti nevyužije objednané, zaplatené a obstarávateľom zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny týchto služieb.
8.7. Obstarávateľ nezodpovedá za prípadné meškanie dopravných prostriedkov a upozorňuje na možnosť jeho vzniku z dôvodov problémov v cestnej premávke a na hraničných prechodoch, preplnených vzdušných koridorov, z dôvodov nepriaznivého počasia, príp. z technických a prevádzkových dôvodov. Obstarávateľ nezodpovedá za škody, ktoré môžu vzniknúť následkom meškania dopravného prostriedku. V prípade meškania dopravného prostriedku z uvedených dôvodov vzniká zákazníkovi právo na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 7.3. VZP CK FST.
8.8. Obstarávateľ nezodpovedá za škodu, ktorú nezavinil ani on, ani jeho dodávatelia služieb a škoda bola spôsobená zákazníkom, treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním zájazdu alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
8.9. Objednávateľ, ktorý použije vlastnú dopravu, je sám zodpovedný za dodržanie termínu nástupu a ukončenia pobytu, ktorý obstarávateľ uvádza v pokynoch na zájazd.
8.10. Za riadne poskytnutie dopravy sa považuje aj poskytnutie dopravy so zmenenou trasou, zmenenými prestupnými miestami aj s prípadným časovým nesúladom jednotlivých liniek. Obstarávateľ sa však zaväzuje dodržať dohodnutý druh dopravy, zmeniť ho len vo výnimočných prípadoch na náklady obstarávateľa, a v prípade poskytnutia lacnejšej dopravy, vráti CK cenový rozdiel objednávateľovi bezodkladne po návrate.
8.11. Zmeny a odchýlky jednotlivých služieb sú v nevyhnutných prípadoch možné. Ide najmä o zmeny miesta odletu, príletu, trasy, leteckej spoločnosti, medzipristátia, typu lietadla, letových časov, termínu letu, programu zájazdu a pod. V prípade vyššie uvedených zmien bude obstarávateľ bez odkladne informovať objednávateľa. Uvedené zmeny programu nemôžu byť predmetom reklamácie a obstarávateľ neručí za škody, ktoré môžu vzniknúť zákazníkovi z týchto dôvodov, ani nekompenzuje služby, ktoré z týchto dôvodov nečerpali.
8.12. Pri posudzovaní poctu dní dovolenky treba počítať s tým, že do prvého a posledného dňa čerpania služieb v rôznej miere zasahujú dopravné a ubytovacie služby. Aj v prípade obsadenia izby v ranných hodinách sa predchádzajúca noc počíta ako poskytnuté ubytovanie. Obstarávateľ neručí za škody, ktoré môžu vzniknúť objednávateľovi z týchto dôvodov a nekompenzuje služby, ktoré sa z týchto dôvodov nečerpali.
8.13. Zmeny letových časov sa môžu uskutočniť aj krátko pred plánovaným odletom. Obstarávateľ neručí za meškanie lietadla, resp.za skorší odlet alebo prílet (z technických, resp. prevádzkových dôvodov, z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok, preťaženia leteckých ciest a pod.) a za škody tým spôsobené. V prípade omeškania resp. skoršieho odletu alebo príletu lietadla vzniká objednávateľovi právo na kompenzáciu za dobu čakania na letisku alebo nevyčerpané služby súvisiace s pobytom v rozsahu medzinárodne platných predpisov, pričom náhradné plnenie poskytuje a za poskytnutie zodpovedá letecká spoločnosť. Prípadné neposkytnutie náhradného plnenia zo strany leteckej spoločnosti nie je dôvodom na odstúpenie od zmluvy o zájazde.
8.14. Každý zákazník je osobne zodpovedný za dodržiavanie pasových, devízových, tranzitných, zdravotných, dopravných a ďalších predpisov Slovenskej republiky ako aj predpisov, zákonov a zvyklosti krajiny, do ktorej cestuje, resp. cez ňu tranzituje. Obstarávateľ nenesie zodpovednosť za prípadné problémy vzniknuté neudelením víza alebo chybnými úkonmi zákazníka. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním vyššie uvedených predpisov sú na ťarchu zákazníka.